Kerékpártúrák

Kerékpározásra elsősorban a Balaton-parti kerékpárút alkalmas, melyen kényelmesen megközelíthető az Afrika múzeum, a Szigligeti vár, valamint Keszthely, de tehetünk hűs erdei túrát Vállus felé is egy erdei feltáró úton.

Balatongyörök kerékpárral (Templom – Üsth Gyula u. - Temető u. - Csont Ferenc- Petőfi u. - Szépkilátó – Bece hegyi kápolna – Kápolna u. – Kerékpárút – Templom; 50 perc)

A templomtól a móló irányába indulva az első kis utcán (Balaton u.) jobbra fordulunk, majd a második utcán, az Üsth Gyula utcán ismét jobbra.  Az utca végén jobbra kanyarodva érünk ki a Kossuth utcára, ahol a jobbra kanyarodás után, egyből balra betérünk a Csont Ferenc utcába. Innen már egyenes az utunk a Balaton parttal párhuzamos Petőfi utcáig. Balra kanyarodva a parti villák mögött haladunk egészen az ABC-ig, ahol bal-, majd jobbkanyar után meredek emelkedőn jutunk fel a Szépkilátóhoz.  Itt áthajtunk a 71-es úton és a Bece hegy irányába vesszük utunkat. A kápolnától a meredek Kápolna utcán jutunk le a 71-es úthoz, melyet keresztezve már el is értük a kerékpárutat, amelyen visszajutunk a község központjába.

Szent Mihály-domb – (Móló – kerékpárúton Keszthely irányában) kb. 20 perc odáig - Könnyű kis túra végig a kerékpárúton árnyékos szakaszon. A domb tövében le lehet tenni a kerékpárt, de fel is lehet tolni. A kilátás a kápolnától páratlan.

Keszthely – (Móló – kerékpárúton Keszthelyig) kb. 50 perc odáig – Vízszintes, árnyékos úton lehet haladni végig. Érdemes megállni a Szent Mihály dombnál. Keszthelyen a város szélére érkezünk a vasútállomáshoz, innen a belváros és a kastély még 10 perc.

Szigliget – (Móló – kerékpárúton Badacsony/Balatonfüred irányába) kb. 30 perc odáig– Kellemes túra nyílt területen. Szigligatan érdemes körülnézni, esetleg lemenni a mólóig, de az még kb. 10 perc bicikliút.

Badacsony – (Móló – kerékpárúton Badacsonyig) kb. 45 perc odáig – Nyílt területen vezet az út, Badacsonytördemicnél kell keresztezni a 71-es utat, majd a Badacsony oldalában kerekezünk a központig. Badacsonyban, ha felsétálunk a Kisfaludy házig vagy borozgatunk is, akkor kikerekedhet egy 3-4 órás túrára is.

Erdei körút Balatongyörökről (Templom – Büdöskút – Felsőgyenes – parti kerékpárút – Szt Mihály d. – Templom; 2 ó 15 perc)

Felfelé indulunk a Kossuth utcán, majd a Mogyorós utcán. A Szalonnasütőtől 4 km-en keresztül folyamatos emelkedőn tekerünk az aszfaltúton a Bélap-völgy, majd a Kígyós-völgy mentén.  Innen már hamarosan Büdös-kúthoz érünk. Az aszfaltúton haladjunk tovább, kb. negyedóra múlva térjünk be balra az erdőbe a kék jelzésen. Két kilométer után a piros jelzés is látható, hamarosan pedig ismét aszfaltútra érünk, amelyen jobbra indulunk a kék-piros jelzést követve továbbra is. Egy kilométert megtéve balra fordulunk a kék kereszt jelzésen, amely a főúton áthaladva elvezet a Balaton-parti bicikliútig. Ezen bal felé indulva bő félóra alatt Balatongyörökre érünk, útközben a Szent Mihály-domb alatt haladunk el, amelyre érdemes felkapaszkodni.

Büdöskútra, és Vállusra (Templom – Büdöskút – Vállus, és vissza, 2 ó 10 perc)

Büdöskútig az előző leírás szerint jutunk. Büdöskút után az aszfaltúton továbbhaladva rövidesen elágazáshoz érünk, és jobbra térve gurulunk tovább Vállus felé. A nyugalmas, egyutcás kis falu megtekintése után ugyanezen az úton térünk vissza.